W Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego przygotowano drugie, poprawione wydanie Budowania porozumienia w szkole. Publikację wznowiono dodając podtytuł Organizacja procesu uczenia się uczących – sposoby motywowania uczniów do uczenia się.

Treści poradnika zaktualizowano uwzględniając nowe myśli i koncepcje pedagogiczne. 

W 2002 roku mieliśmy wiele nadziei związanych z reformą oświaty obejmującej modernizację systemu kształcenia. Dzisiaj też jesteśmy pełni nadziei, że kolejne zmiany, choćby takie jak wprowadzenie nowych podstaw programowych kształcenia ogólnego i zawodowego, przyczynią się do zaspokojenia potrzeb rozwojowych uczniów tworząc nowe możliwości skutecznego przygotowania się do pełnienia przez nich ról społecznych i zawodowych.

Opracowanie składa się z trzech części i zawiera łącznie jedenaście scenariuszy zajęć:

  1. Rozumienie siebie
    • Zawarcie kontraktu i uczenie się współpracy
    • Po co przychodzę do szkoły
    • Samopoznanie
    • Samopoznanie. Systemy reprezentacji
  2. Podejmowanie zachowań kreatywnych
    • Tworzenie zespołu
    • Jak twórczo pracować w grupie?
    • Skuteczne formy nauki. Poznanie własnego sposobu uczenia się
    • Skuteczne formy nauki. programowanie zmiany własnego sposobu uczenia się
    • Skuteczne formy nauki. krzyżówka, plakat czy mapa myśli
  3. Podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów
    • Stosowanie twórczych technik w rozwiązywaniu problemów. Burza umysłu
    • Stosowanie twórczych technik w rozwiązywaniu problemów. Identyfikowanie przyczyn czy poszukiwanie rozwiązania problemu. diagram ryby

Źródło: Grażyna Adamiec: Budowanie porozumienia w szkole. Organizacja procesu uczenia się uczących – sposoby motywowania uczniów do uczenia się; https://www.wckp.lodz.pl/sites/default/files/Budowanie%20porozumienia%20w%20szkole%20wyd.2.pdf

Budowanie porozumienia w szkole. Organizacja procesu uczenia się uczących – sposoby motywowania uczniów do uczenia się
Skip to content