Nauczyciel i nauczycielka, którzy efektywnie prowadzą proces uczenia się, wiedzą, że podstawową czynnością planowania jest stawianie sobie i uczniom dobrze przemyślanych i ambitnych celów.
W 2018 roku zespół ekspercki pod kierunkiem Jana Fazlagicia wydał raport o znamiennym tytule Szkoła dla innowatora. Kształtowanie kompetencji proinnowacyjnych. Jego autorzy podkreślają, jak ważne w kontekście przygotowania do życia w społeczeństwie przyszłości jest kształcenie całego zestawu kompetencji, które ich zdaniem składają się na parasolowe pojęcie kompetencji proinnowacyjnych (KPI):
- kreatywność,
- innowacja,
- przedsiębiorczość.
„Rozwój kompetencji proinnowacyjnych służy temu, aby przygotować ludzi do odpowiedzialnego podejmowania ryzyka przede wszystkim w obszarze aktywności ekonomicznej, ale także społecznej, artystycznej i naukowej. Aby tak się stało, młodzi ludzie powinni zostać wyposażeni w odpowiednią wiedzę, kompetencje i umiejętności. Należy wśród nich wykształcić lub wzmocnić odpowiednie postawy sprzyjające kreatywności i przedsiębiorczości” (J. Fazlagić (red.) Szkoła dla innowatora…, dz. cyt., s. 12).