Opracowanie omawia realizację oraz wyniki interwencji badawczej pn. Doradcy zawodowi w szkole podstawowej.
Projekt przeprowadzono w sześciu szkołach w Polsce, a jego głównym celem było praktyczne przeszkolenie nauczycieli przedmiotowych – prowadzących zajęcia z doradztwa zawodowego w klasach VII i VIII szkoły podstawowej – z opracowanego narzędzia, tzw. Scenariuszy Karier, oraz zbadanie jego efektów.
Zrealizowane badanie wzbogaca również wiedzę dotyczącą wyzwań funkcjonowania doradztwa edukacyjno-zawodowego na poziomie szkół podstawowych, prezentuje bowiem szerszą perspektywę procesu doradczego i potrzeby doradców w tym zakresie.
Wypracowane wnioski i rekomendacje, a także stworzone Scenariusze Kariery wiążą się z funkcjonalnością oraz potencjałem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Do raportu zostały dodane załączniki – Scenariusze Kariery, będące wytworem niniejszego projektu.
Przejdź do raportu: Model wspierający w doradztwie Raport z badania doradców zawodowych w kontekście wdrażania ZSK