Instytut Badań Edukacyjnych jest zaangażowany w międzynarodowy projekt TRANSVAL-EU
Projekt dotyczy walidacji kompetencji transwersalnych (przekrojowych lub transferowalnych). Podejmowane w jego ramach działania będą miały charakter policy experimentation koordynowanego na poziomie ministerialnym. Projekt wyróżnia: skala konsorcjum (16 instytucji z 7 krajów – Austrii, Belgii, Litwy, Włoch, Francji, Danii i Polski), jego skład (m.in. 4 partnerów z administracji publicznej, 4 instytucji badawczych), skala planowanych działań (pilotaże w 5 krajach – Austrii, Belgii, Litwie, we Włoszech i w Polsce).
IBE jest jedynym partnerem tego konsorcjum ze strony Polski, mając bezpośredni związek z Ministerstwem Edukacji i Nauki. Na obecnym etapie projektu wspiera nas Ośrodek Rozwoju Edukacji, a w radzie nadzorczej projektu zasiada wicedyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Niniejszym chcielibyśmy zaprosić Szkoły do uczestnictwa w fazie pilotażowej projektu. Prosimy o zgłoszenie szkolnych doradców zawodowych, którzy z ramienia szkoły chcieliby z nami współpracować.
Co oferujemy:
- dwudniowe szkolenie w dniach 20-21 września 2022 r. w atrakcyjnej lokalizacji w Warszawie, zapewniamy catering. Szkolenie obejmie problematykę i metodologię identyfikowania i dokumentowania kompetencji transwersalnych;
- poznanie narzędzi do przeprowadzenia identyfikowania i dokumentowania kompetencji transwersalnych;
- możliwość sieciowania się z praktykami polskimi oraz zagranicznymi, poznania różnorodnych praktyk;
- współuczestnictwo w procesie formułowania rekomendacji dotyczących rozwoju i profesjonalizacji praktyków zajmujących się identyfikowaniem i dokumentowaniem kompetencji transwersalnych;
- pod koniec współpracy, w ramach podziękowania przekażemy doradcom pierwszy w Polsce scenariusz lekcji nt. kompetencji transwersalnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych, realizujący elementy podstawy programowej doradztwa zawodowego.
Czego oczekujemy:
- udziału w ww. szkoleniu;
- następnie, przy wykorzystaniu poznanych narzędzi, przeprowadzenia procesu identyfikowania i dokumentowania kompetencji transwersalnych z trzema wybranymi uczniami/uczennicami szkoły (indywidualnie);
- udziału w aktywnościach związanych z badawczą stroną projektu, tj. dokumentowanie pracy z uczniami, wypełnienie wskazanych formularzy, ankiet itp. oraz udzielenie wywiadu (telefonicznie lub on-line) badaczom z projektu.
Prosimy o przesłanie zgłoszeń doradców, którzy zechcą z nami współpracować, do kierownika projektu, tj. do p. Barbary Fijałkowskiej (e-mail: b.fijalkowska@ibe.
Będzie nam niezwykle miło podjąć współpracę z doradcą/doradcami z Państwa szkół. Zapewnimy wsparcie ekspertów IBE w czasie trwania naszego pilotażu.
Barbara Fijałkowska
Kierownik projektu