W związku z migracją spowodowaną działaniami wojennymi w Ukrainie tysiące ukraińskich dzieci znalazło się w ciągu ostatnich miesięcy na terenie Polski.
Wiele z nich trafiło już do polskiego przedszkola, szkoły czy innej placówki oświatowej. Ta nowa sytuacja może być dla polskich szkół swego rodzaju sprawdzianem z wdrażania edukacji włączającej oraz okazją do autorefleksji na temat jej skuteczności.
Materiały informacyjne przygotowane przez pracowników Ośrodka Rozwoju Edukacji zawierają:
- najważniejsze zmiany w przepisach oświatowych dotyczących dzieci z Ukrainy,
- ofertę szkoleniową Ośrodka Rozwoju Edukacji,
- rozważania na temat: czy nauczyciel w polskiej szkole może budować konstruktywną strategię w odpowiedzi na potrzeby uczniów z Ukrainy?
- wykaz działań, które może przedsięwziąć każdy nauczyciel czy wychowawca wobec dziecka uchodźczego.
Zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów z Ukrainy. Jak na nie odpowiadać?